FRANCE  II

bark

France II

Zbudowany we Francji w 1911 r. Do czasu wybudowania ogromnych, współczesnych pasażerskich wycieczkowców żaglowych, był największym w historii żaglowcem świata. Dzięki parowym windom do wybierania lin miał tylko 45 osób załogi. Osiągał prędkość 16-17 węzłów. Po 11 latach eksploatacji rozbił się na rafach koralowych na Oceanie Spokojnym.


Kliknij - powiększenie (6kB) Kliknij - powiększenie (11kB) France II Kliknij - powiększenie (8kB) Kliknij - powiększenie (9kB) Kliknij - powiększenie (8kB) Kliknij - powiększenie (7kB) Kliknij - powiększenie (10kB)

DANE TECHNICZNE
długość max.       - 127,30 m
szerokość          -  16,96 m
wysokość           -  64 m
zanurzenie max.    -   7,53 m
wyporność          - 7800 ton
tonaż              - 5633 GRT, 4544 NRT, 7100 DWT
powierzchnia żagli - 6350 m2
prędkość           - 16-17 węzłów
silnik             - 2 silniki Schneider 900
załoga             - 45 osób załogi stałej
rok budowy         - 1911
stocznia           - Bordeaux
typ                - bark pięciomasztowy
materiał konstr.   - stal

OPRACOWANIE: "SADAM", "KTOSIA"
na podstawie: www.grand-voilier.com/cinqmats/navigation/france.htm; S.Gulas - "Żaglowce"; "Encyklopedia żeglarstwa"

Strona główna / Żaglowce historyczne i repliki / France II