FOZ  DO  DOURO

---

Abraham Rydberg
Żaglowiec wybudowany przez stocznię C.Connell&Co, Glasgow (Szkocja) jako "Hawaiian Isles" dla Hawaiian Construction Co. w Honolulu. Wodowanie nastąpiło w lutym 1892 r. Przeznaczony został do handlu cukrem pomiędzy Honolulu a zachodnim wybrzeżem Ameryki Południowej.

1893 Sprzedany: nowy właściciel: A.Nelson Honolulu
1900 Sprzedany: nowy właściciel: Welch&Co., Honolulu kapitan: Walter M.Mallet
1906 Sprzedany: nowy właściciel: Matson Navgation Co., San Francisco
1910 Sprzedany za 60.000 $: nowy właściciel: Alaska Packers' Association, San Francisco
zmiana nazwy: "Star of Greenland" kapitan: P.H. Peterson.
1926 Zastawiony za długi u Alameda, San Francisco
1929 Sprzedany za 19.000$: nowy właściciel: Stiftelsen Abraham Rydberg, Stockholm,
zmiana nazwy: "Abraham Rydberg", przeznaczony jako żaglowiec szkoleniowy
1930 Wypłynął z ładunkiem ziarna na trasie San Francisco - Anglia - powrócił po 124 dniach
1936 10 Maj: Zderzenie z Angielskim parowcem Koranton 45 mil na południe od Eddystone - uszkodzenia poszycia utracony jeden z masztów. Remont w Blyth.
1942 15 Marzec: zastawiony w Baltimore
1943 Maj Sprzedany: nowy właściciel: Julio Riero Campys, Oporto
zmiana nazwy: "Foz do Douro"
1945 Instalacja dwóch silników pomocniczych 650 hp disel
1951 Sprzedany: nowy właściciel: Sociedade Industrial, Ultramarina
1957 Rozbity: miejsce spoczynku - La Spezia


Wymiary 270'0×43'1×23'6 tonaż 2097 NRT
Wg miary szwedzkiej 260'9"×43'2"×23'6", 2345 GRT i 1966 NRT

OPRACOWANIE: "SADAM"

Strona główna / Żaglowce historyczne i repliki / Foz do Douro